reklama

Keď dávate peniaze žobrákovi, dávajte ich jemu

Spomenul som si na text piesne, ktorú spieva jeden pražský český Žid po rusky: - ...neverju nikamu, toľka Bogu adnamu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ja som raz dal asi päťdesiatročnému žobrákovi 500 Sk v bývalej mene. Totiž, jedol som langoš so smotanou a strúhanými syrom, ktorý som si kúpil v bufete na Mlynských Nivách a nechcel som byť vyrušovaný.

V očiach mal slzy a rozprával fistulickým hlasom o sebe, ako mu je ťažko. Vyzeral ako muž, ktorý len teraz nedávno, možno pred týždňom, prišiel o strechu nad hlavou. Mal som pri sebe len túto bankovku, tak som mu ju podal so slovami: - Nech sa páči. V srdci som nepociťoval takmer nič, jednoducho som vytiahol bankovku z peňaženky a odovzdal mu ju.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mal som veľký hlad a na langoš som sa tešil už pred dvomi hodinami, ako si ho preložím na polovicu, akú chuť budem citiť, a ako hladko sa to dobré jedlo bude presúvať do môjho brucha. V podstate intimita, ktorú ste plánovali a nastavili ste sa na ňu.

Začal mi ďakovať a vtedy som videl, že som ho dojal a plače. Hrudník sa mu chvel, aj pery. A stále ďakoval, akoby sa pritom začal meniť na akýsi lepkavý mazľavý hmyz.

Vzdialil som sa, ale hlavou mi vírila neodbytná myšlienka, že som toho človeka ponížil.

Obrázok blogu
Leopold Böttcher

Leopold Böttcher

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto sa náhle postaví, pretože je zvedavý, čo sa odohráva za oknom v záhrade. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéTeraz

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu